Sidor

tisdag, maj 24, 2011

Svammelprat

Jag hittade ett recept från "Hummingbird bakery" så jag antar att det är från kokboken "Lyxiga cupcakes och läckra kakor : bakverk från berömda Hummingbird Bakery" som väckte stora ha-begär när jag såg den på Coop.
Jag har försökt få Alva att kanske ge mig den i mors-dagspresent. Det borde hon klara med sitt ordföråd. Traskar iväg till Akademibokhandeln gör hon ju så fort man släpper ner henne i Småstaden. Så att gå fram till bordet hugga tag i en bok (som ju ligger på lagom höjd) titta upp på sin far och säga:
- Mamma. Ha!
Samtidigt som hon nickar (som hon ofta gör när hon säger ha).
Ja, det kanske en 1,5 åring kan klara.
Kanske.
Eller så är det liiiite osannolikt. Hon brukar inte kombinera orden hon kan. :)

Och i cupcakes bakeriet som jag snöat in lite på vill jag förstås ha ännu en helt onödig pryl från Claes Ohlsons senaste reklamblad. Cupcakestället. Köket ska översvämmas med bakgrejs.

Men jag klara mig utan allt det där egentligen.
Igår bakade jag inte bara marshmallowcupcakes utan även det där recepet med chocolate cupcakes (från Hummingbird bakery). Å egentligen behöver jag ingen morsdagspresent heller. En gomorgonpuss och några kramar räcker långt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar