Sidor

onsdag, december 21, 2011

Barnvante de luxe

Min dotter har lika kalla händer som jag. Fötterna blir också lätt kalla. Men just händerna är mer märkbart. Under hösten har hon haft vintervantar.
Ändå var hon iskall när hon kom in så vi köpte ullvantar att ha under vintervantarna. Men nu när temperaturen gått ner till noll och lite mindre än det kan hon vara iskall och röd om händerna när hon kommer in. (Hon tar sin tupplur i vagnen och är ute mycket på förskolan.) Röda svullna kalla händer kan vi vara utan tycker jag. Jag kände att vi var i behov av någon bättre variant när jag visade Alva att man kan värma händerna på elementet, precis som mina föräldrar gjort med mig. Så ska det inte behöva vara.
SÅ!
Jag hade lite tid över i samma veva som jag gick förbi en barnbutik - så jag gick in och sa att jag ska ha riktigt varma vantar till en tvååring. Damen i butiken rekommenderade "Hestra kids terry wool mitten", en vante fylld med naturmaterialet ull.
"Om hon är kall om händerna med dem så skulle hon nog vara det i vad som helst, då är det inget att göra åt".
Priset var dyrt för ett par små vantar. Men istället för att köpa några "hyfsat bra, som andra också gillat" i syntetmaterial tänkte jag att jag lägger ut den där extra hundringen så har jag gjort allt jag kan och vet att inget mer kan göras. Så det blev dom vantarna, fast det bar emot.
Alla barn har säkert inte behov av såna vantar men Alva har det och vet ni vad, de fungerar! Hennes händer är varma! Så då var dom kanske värda 300 kr? Det verkar i alla fall vara det som varma händer kostar.
Men nog kändes det ännu bättre när min pappa och hans sambo sa att hon ska få dem i julklapp av dem. :)

7 kommentarer:

  1. L har också de där vantarna, men det händer att hon är kall ändå, men oftast bara om hon är för stilla så hela kroppen blir kall.
    Tycker dock att de är grymt bra och smidiga ändå, och tål förvånandsvärt ganska mycket väta!

    SvaraRadera
  2. Låter bra att de tål väta.
    Jag tror att jag ska köpa mig ett eget par i vuxen variant. (eller stor barnstorlek, säkert billigare när man inte har så stora händer)

    SvaraRadera
  3. Mamma hade den då HON var liten, så hon ville ha tillbaka den :)

    Sköt om dig och god jul!

    SvaraRadera
  4. Vi har alltid Hestra till Sofie. Surt när ett par kom bort förra vintern när vi var i London. Som tur var köpte mormor nya eftersom det känns i plånboken bara för att köpa ett par extra vantar.
    Kram Johanna

    SvaraRadera
  5. Ja, det skulle verkligen kännas surt om de kom bort.
    Alvas rosa vantar är också Hestra märkte jag, men de är inte alls lika varma. Å jag vet inte vad de kostar eftersom att Alvas mormor fyndade dem på loppis i somras.

    SvaraRadera
  6. Vi kommer att köra på valnötsgolv. En stor, vit matta, en vitmålad sängram och solroslampan från IKEA gör rummet ljusare =) Kommer att bli kanon!

    GOD JUL!!

    SvaraRadera