Sidor

fredag, december 23, 2011

Gorgonzolaostbollar och glögg

Glöggpannacottan står och gottar sig i kylskåpet, jag ska avsmaka den sedan. Nu smakar jag istället på ostbollar av gorgonzola och dricker lite glögg.
Julefriden sänker sig. 


Gorgonzolabollar
250 gram gorgonzola
125 gram kesella (10%)
Pepparkakor

Gör så här:
Mosa ihop gorgonzola och kesella. Låt smeten stelna i kylen och forma den till bollar.
(Det kan man göra i förväg men rulla i pepparkakorna just innan, pepparkakorna mjuknar annars.)
Krossa pepparkakor och rulla bollarna i krosset.

Som ni ser krossade jag inte så ordentligt. Sen använde jag 1 pkt gorgonzola á 150 gram och då ska det vara 75 gram kesella. Tre till mig nu. Resten står i en burk i kylskåpet utan pepparkakssmul.
De skulle vara goda till rödvin också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar