Sidor

tisdag, maj 08, 2012

Bilder från idag

Idag har jag promenerat in till stan och köpt överdragsbyxor till Alva. Såna där som inte släpper igenom det blöta. Det blev även ett par solglasögon till mig själv. Min man lovade att inte skratta om han fick se på dom, men jag såg att han egentligen ville det. De matchar i alla fall min täckväst (och min nya sommarklänning).

Jag kan hålla med om att jag kanske eventuellt ser lite rolig ut.
Men snart kommer jag på vart jag lagt pirat kopie ray bansen jag köpte i Thailand.

Så har de fyllt på gatan med grus igen.
Om jag uppdaterar kartorna på gps:en kanske den börjar varna för att jag startar på oasfalterad väg.
Asfaltera verkar dom aldrig komma sig för att göra, att gräva sönder nån ny gata har visst högre prio.

Alva tyckte i alla fall att mina glasögon var coola.
Hon skulle prova "brillorna" och det fick hon.
Alva är nog den enda som säger att jag är cool.

Micke har fått upp husnummret och flaggan som vi köpte på storheden i helgen.

Jag har satt blommor i krukan.
(Men det var trädgårdsmästaren som kom med dom och sa att de klarar sig.)

Alva fick små bokstäver till sin dörr.
Så hon var tvungen att ta pallen och titta på dom med fingrarna. :)

Ikväll har jag tagit en kaffe och en LCHF chokladmousse på Nodo.
Med syrran och Johanna. Trevligt.

1 kommentar:

  1. Klart att man måste känna på saker och ting när man vill se hur dom är. Både som liten och stor.
    Kram Mormor

    SvaraRadera