Sidor

tisdag, maj 29, 2012

Leilas laxpaket med salami

Jag har satt en liten post-it på varje recept jag vill prova i kokboken "Leilas middagstips". Det var nio stycken men nu är det bara åtta och jag blev väldigt mätt och nöjd. Ett bra recept som jag ska spara!

Leilas laxpaket med salami (4 portioner)
4 laxfiléer
250 g mozzarellaost
2 askar körsbärstomater
1 kruka basilika
100 g skivad salami
flingsalt
Svartpeppar

Gör så här:
Lägg ut fyra lagom stora foliéark. Dela varje laxfilé i tre delar och lägg på folién. Riv mozzarellan grovt och sprinkla över laxen. Lägg ihop med delade körsbärstomater, basilikablad och salami. Krydda och vik ihop till paket så ingen vätska kan rinna ut.
Tillaga i ugnen på 250 grader i 15 minuter.

När det var klart såg det ut så här, inte lika fotogeniskt men gott.

(Samma gradantal och minuter som "crispy bites", vilket dottern fick istället. Hon älskar dom och körsbärstomater. Köket var fullt av couscous vilket jag valde som tillbehör. Ris eller pasta går också bra. Jag kommer att köra med bulgur när vi ätit upp all couscous som finns i skafferiet.)
Åtta kvar, sedan kan jag byta ut denna mot en ny kokbok.
Kokboken - inte dottern! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar