Sidor

lördag, maj 12, 2012

Trädgårdsarbete

Så vad gör vi då när alla barnen är någon annanstans?
Jo, trädgårdsarbete! :)
Alla de här buskarna har klipps ner rejält. Vi tog en på framsidan också (men inte lika lågt) och sen fanns det inte plats för mer på släpet. Jag känner att jag fick lite smak för att motorsåga ner grenar, det var skoj.

Framsidan är räfsad också. Det är så mycket lättare när ingen liten springer omkring och ropar att hon ska hjälpa till. Ett bra dagsverke blev det. 
Det är ett år sedan vi sådde gräset och det verkar ha överlevt vintern.

2 kommentarer:

  1. vi kommer så om några veckor, eller ja först är det ju en jävla massa underarbete som (ngn annan) ska göras. Jag hoppas verkligen på en fin gräsmatta sen. Kan ni spela fotboll på er gård?

    SvaraRadera
  2. Jo, det skulle vi kunna om vi hade fotbollsmål och om jag det inte var för att jag skulle må illa av skräck för att bollen skulle fara i något utav glasen.
    Däremot finns det en fotbollsplan nära där vi bor så jag hänvisar dit. :)

    SvaraRadera