Sidor

tisdag, maj 22, 2012

Osten

Min man har upptäckt att det är två saker som det sällan och aldrig råder brist på här hemma. Det ena är grädde och det andra är riven ost. Efter att ha frostat av frysen så kan jag hålla med honom om osten. Vi kanske har lite väl mycket riven ost, just nu.
Jag tycker att man ska ha riven västerbottens- och parmesanost i frysen, alltid!
Vem vet när man måste slänga ihop en pasta carbonara till sista minuten middag? Västerbottensost gör alla rätter som innehåller ost godare (och ibland är det bra pris på en stor bit). Vi har dessutom en del texmex ost och pizzaost (fredagsmiddagsost).


Ikväll minskade jag ner den stora västerbottensostpåsen med att laga paj. Den godaste västerbottensostpajen och då kunde jag ju uppdatera receptet med en bild. Oftast ska ju pajen fram som en förrätt och då hinner jag oftast inte fotografera.

3 kommentarer:

  1. gott! och ja, riven ost kan man itne få för mkt av :P

    SvaraRadera
  2. Så ser jag följande nyhet:

    "Parmesannyhet!
    Zeta har lanserat en större bit parmesanost! Hela 450 g Zeta Parmigiano Reggiano kan nu följa med dig hem från butiken."

    Man kan ju inte annat än skratta, för naturligtvis kommer jag att köpa den största mest prisvärda ostbiten nästa gång också. :)

    SvaraRadera
  3. samma här, brukar oftast bli 2kg som följer med hem,

    fast då äter jag juh ost som godis nu då vanligt godis inte ska ner i min mage.. :) och bakar ostbröd..

    SvaraRadera