Sidor

lördag, juni 09, 2007

Dragracing - första gången

Vi började dagen med att gå på stan. Jag bytte ut en present (det finns inte någon plats kvar i köket) mot röda lysande körsbärsblommor. De kommer att vara lagom mysbeslysning i sovrummet. Så åt vi frukost på Röda Lyktan (äcklig macka) och drack kaffe shake (jättegod). Jag hade ett presentkort på Intersport som jag trodde skulle bli en yogamatta, men nu ska jag visst få en istället. Så presentkortet blev två bikinis.
Jag pratade med några kompisar åt syrran som skulle ut och åka båt. Men sedan blev båtplanerna inställda så istället körde jag dem ut till Långnäs där det var dragracing. Nya erfaranheter – jag har aldrig varit på dragracing. Någonsin.
Det var helt okej att sitta där i solen och titta på folk. Biltävlingen vet jag inte om den var så intressant...
Middag på Max och sedan var det partydags. När vi kom till party nr 2 satt en blond tjej där och sa:
- Nämen hej, visst är det Catarina? Känner du igen mig?
- Nej, eller... Är det *?
- Ja!
Det var alltså en tjej som jag suttit barnvakt åt när hon var liten. Nu pluggar hon till sjuksköterska. När hon sa det tänkte jag: "Men herregud flicka hur gammal har du egentligen hunnit bli?"
Vilket jag tror hon såg för hon var snabb att tillägga att hon börjat direkt efter gymnasiet.
Lite gammal kände jag mig allt, eller snarare började jag fundera lite. Så där är det ibland, vissa gånger är umgänget 10 år yngre och ibland 10 år äldre. Ombyte förnöjer som dom säger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar