Sidor

torsdag, juni 28, 2007

Shoppat balklänning

Nu har jag shoppat klänning till bröllopet jag är bjuden på, innan jag ens hunnit med att tacka ja till inbjudan. Jag hoppas att den hinner komma innan det är dags, det är lite tajt om tid. Men jag tänkte att det var värt ett försök. Det finns nämligen inte mycket i garderoben som passar på bröllop.
- Man kan inte ha svart
- Man kan inte ha rött
- Vardagsklänningar duger inte till "mörk kostym" bröllop. Som dam är det elegant klänning (smokingklänning), kjol eller dress som gäller. Egentligen ska man väl inte ha axelbandslöst men det tänker jag strunta i om klänningen blir fin.
Jag beställde från www.1koo.com (Kina). Så det finns förstås en viss risk att jag ändå måste gå ut på stan och köpa en klänning om frakten tar längre tid och den fastnar i tullen. Men för 802 svenska kronor tyckte jag att det var värt risken. Vem vet, jag kanske kan använda den igen på någon annans bröllop eller nått...

Update 29/6:
Inatt har jag fått ett mail att de mottagit min betalning och jag har fyllt i ett excel-dokument med mina mått i tum och skickat tillbaka. Så i natt kan de börja sy min klänning. Åh vad spännande...

Update 2/7:
Inatt har jag fått ett mail att de mottagit mina mått och ska sätta igång och sy ASAP (snarast). Det tar 20-25 dagar att sy klart klänningen, var snäll och ha tålamod...

Update19/7:
Idag levererades klänningen med DHL, som försökt den 17:e men då var jag inte hemma. (Jag tog alternativet expressleverans)