Sidor

fredag, maj 08, 2009

Dummare än dumt!

Jag undrar hur de tänker på piteås byggnadskontor. Eller rättare sagt så undrar jag om de tänker överhuvudtaget. Här ser ni deras plan för furunäsområdet:Man har alltså tänkt att man bygger hyreshus på 3-6 våningar närmast vattnet och egna hem tomter bakom dem!

Är det för att man inte vill unna folk att se vattnet som de flesta vill? Eller har man bara tänkt med arslet? Människor som tänker skulle ju placera de höga husen BAKOM egnahemshuset och reglera vilken höjd som får byggas på dessa egna tomter. Våning två i höghuset har ju då vattenutsikt i alla fall.
Så här ungefär:
Vi blir extra sura eftersom sambon stått i tomtkö där i över 10 år och sedan när det väl händer något så förstör man tomterna totalt. Väldig dålig plan!
Vem vill bygga i skuggan av höghusen, en sak kan jag säga. Vi vill då inte det.
Lustigt nog brukar Piteå kommun ha som policy att bara en planshus får byggas närmast vattnet. Sedan 1,5 plan i andra raden. Men tydligen inte när det gäller detta - varför?

Detaljplan (PDF)

(Ryktesvägen har jag hört för bra länge sedan att det inte blir kommunens pitebo som bygger flerfamiljshuset. Det blir nån typ av privat bostadsrättsbyggare förtag.)

Miljö/byggnämnden - tänk om! Se det här som en direkt protest!
(Artikel i PT här

3 kommentarer:

  1. tackar tackar. Ja tänk, ibland fastnar även jag på bild =)

    SvaraRadera
  2. Hockey-VM är ju intressant,när Sverige spelar iaf :) Annars är jag glad när hockeysäsongen är över,då är det faktiskt paus tills September.Hurra!

    SvaraRadera
  3. Kanske nån på byggnadskontoret som vill ha lägenhet vid vattnet?
    Verkar otroligt dumt!
    Lägg höghuset längre in så ser fler vattnet!

    SvaraRadera