Sidor

fredag, maj 22, 2009

Rosa blommor


Så där ja. Nu har jag beställt en bukett till den stora dagen. Rosa så det matchar mina piffiga skor. Blir säkert bra. Jag tycker i och för sig att buketten inte är så extremt viktig.
Då känns det viktigare att min klänning hinner komma, jag har nämligen inte fått någon bekräftelse att den skickats. Vilket till 95% säkerhet betyder att den inte har skickats än. Så jag hoppas jag får bekräftelse imorgon. Det borde inte vara något problem så jag försöker ha lite is i magen när det gäller det.

Idag åt jag lunch på Nodo där det serverades kyckling med soltorkade tomater, potatisklyftor och en extremt god sås. Jättegod. Jag var tvungen att fråga syrran vad det var för något och tydligen var det sås på rostade vitlöksklyftor. Krämigt och mumsigt, så min tallrik var alldeles tom efteråt. :)
Köpte även lite tidskriftshållare på Åhléns som hade köp tre för priset av två. Tyvärr ska ju Åhléns lägga ner här i Piteå och det är ju lite trist ändå.

Svärmor har varit förbi med alla sina recept på smörgåstårta. Fast hon hade plockat bort de som innehöll leverpastej eftersom jag berättade för henne att jag tycker det förstör en smörgåstårta. Så nu när sambon kommer hem sak vi kika lite och kolla om vi hittar det godaste receptet. Eller så beställer vi smörgåstårtan (utan leverpastej). Hur som helst är svärmor väldigt schysst och hjälpsam.

Fotografen är bokad, men inte bekräftad. Ändå hoppas jag nog att familjen tar med sig sina digitalkameron och skickar bilder sedan. Bilderna - de är viktiga för mig.

När jag var på stan mötte jag två kompisar. Den ena sa:
- Jaha så ni ska gifta er?
- Japp
- Snabba ryck sa den andre då.
Men egentligen är det ju inte snabba ryck. Vi har varit förlovade mer än ett år, egentligen ska man väl gifta sig inom ett år? Så det är snarare så att vi ligger lite efter eftersom planen med förlovningen alltid var att vi skulle gifta oss sedan. Frågan var INTE "vill du förlova dig med mig?".
Sen sa den första:
- Vadå är du gravid också?
Vilket jag översätter så här:
Nr 1: "Du är tjock"
Nr 2: "Enda anledninge att ni skulle gifta er är att du är på smällen, annars finns det ju ingen anledning att gifta sig."

MORR!
Jag tycker faktiskt att det är lite ofint sagt. Nu vet jag ju och för sig att han som sa det, bara sa det för att han är en retsticka. Men ändå stör det mig.
Men det sa jag inte något om för att jag är så snäll och mesig.

2 kommentarer:

  1. Hej Ninna
    Jag råkade ut för samma sak, att folk trodde jag var gravid när Cato och jag gifte oss.
    En tant sa till mormor; Du får mycket göra nu sköta barn.
    Men så var inte fallet.
    Sån't är livet...
    Kram
    MAMMA

    SvaraRadera
  2. Det är helt enkelt så att vissa människor har för lite fantasi och alldeles för mycket fritid. Du får tänka att de personer som räknas vet hur det verkligen förhåller sig! :)

    SvaraRadera