Sidor

söndag, maj 16, 2010

Före och efter idag

Igår såg det ut så här, vi hade en stor ek på gården.Micke steg upp tidigt och jag väcktes av motorsågen halv nio. Då föll de första grenarna av eken och inte långt senare så låg den på backen.Vi har en släpvagn full med ris och en massa ved istället för en ek. Den var visserligen fin men stor, lite murken och hotfullt när huset.
Jag har kluvit ved, och det var lite roligt om jag ska vara ärlig. "Power tools" är skoj ibland, jag kände mig som en skogshuggare.

Vi har fått gjort väldigt mycket i helgen.
- Hallväggarna har målats klart (började när jag var höggravid)
- Gården har krattats (mest svärmor, mitt deltagande avbröts av bebisen. Samt att vi sov länge, länge efter en jobbig natt.)
- Rabatten har rensats (svärmor igen)
- Löven har kört till tippen tillsammans med byggskrot
- Eken har fällts, sågats och kluvits till ved (med hjälp av pappa, Bibbi & svärmor).
Så nu ska vi inte göra mer förrän imorron, då ska riset köras till tippen. Kaffe ska kokas till byggjobbarna och sen behöver lite mer ved klyvas och gården borde i princip dammsugas för att få bort all sågspån (som de säger tar död på gräsmattan vi inte har).

1 kommentar:

  1. jag gillar också att hålla på med yxor, släggor och sågar haha :D

    SvaraRadera