Sidor

lördag, augusti 20, 2011

Frestelser

"och inled mig icke i frestelse..."
som man ber gode gud om man är kristen.

För att bevara en någorlunda figur finns det vissa frestelser som jag verkligen försöker att lämna kvar på affären. Helt enkelt för att jag vet att jag inte kan låta bli att äta tills de är helt slut om jag har det hemma.
Ingen karaktär - men självinsikt.

1. Frödinges frusna schwartzwaldtårta.
(Det hade vi som "bröllopstårta", världens godaste)2. Remi kex (originalet)3. Olw lättsaltade skruvar
Jag kan bara inte äta några stycken, jag måste äta upp alla.Estrellas "Spinns" var ju om möjligt ännu godare men svåra att finna en butik som sålde och nu har de visst slutat tillverkas (vilken midjemåttet tackar dom för).

Har ni något som ni undviker att köpa hem för att det helt enkelt är FÖR gott?

3 kommentarer:

  1. det stavas P O L L Y! farliga saker :P

    SvaraRadera
  2. Ja fast för mig är det inte ens på tal om att baka nougatrutor...!! Kan äta dom från frysen så ingen bra idé.. / Syrran

    SvaraRadera
  3. Jisses, va du frestar mig.

    SvaraRadera