Sidor

tisdag, augusti 23, 2011

Inskolning dag 2

Idag skulle vi komma på förskolan efter Alva sovit middag och lyckligtvis så vaknade hon i lagom tid. Så vi åkte dit och då klädde jag henne i galondressen ifall barnen skulle vara ute och de var dom. Eller egentligen var det bara en flicka ute men hon var snabbt att tala om att "vi ska vara ute".
Alva sprang omkring på gården och hittade nya saker att leka med och undersöka. Jag/Alva fick öva på att hon var själv då "fröken" tyckte att jag skulle gå in och dricka en kaffekopp så vi fick se vad som händer.
Det gick förstås jättebra.
Så imorgon ska vi komma på morgonen och då tänkte jag ta med mig ombyten att stoppa i Alvas extra-kläder korg (och så blöjor).

Nu när hon är så korta dagar behöver vi inte använda de loppisfyndade "dagiskläderna" som ska vara så bra att ha. Då får hon ha sina riktiga kläder istället. Jag älskar att se henne fin.

1 kommentar:

  1. Visst är det underbart nr det går så bra!!! Hade jätte tur med Wilhelm med! Han blev bara ledsen 1 gång, första gången han verkligen såg mig lämna förskoleområdet, men han var glad lika snabbt igen!
    Så härligt!
    KRAM

    SvaraRadera