Sidor

fredag, maj 05, 2017

Gröna Lund

Våra barn hade inte hört talas om Gröna Lund men var lite nyfikna på vad som såg ut att ligga mitt emot hotellet. Vi hade planerat att köpa åkband så det gjorde vi och lät dem åka karuseller ända tills läggdags. Väldigt praktiskt när hotellet låg mitt emot och vi slapp ta trötta barn med buss och tunnelbana. Det blev en toppendag.


Jag minns när jag var i samma ålder och åkte till Stockholm med min mamma, då åkte jag också de här bilarna...

...och nyckelpigan. Den är fortfarande lite obehaglig (för mig, dottern tycker som ni ser att det bara är roligt).


Utanför Spökhuset. Vi blev rådd att gå och åka spöktåget först med barnen och om det inte alls var läskigt kunde vi komma tillbaka. Så det gjorde vi och när jag kände att dottern grävde sig in i sidan på mig frågade jag vad hon gjorde varpå hon ylade "Jag gråter, jag vill kliva av!". Båda var helt skräckslagna av det så vi åkte kärlekstunneln istället. Det blev inget spökhus. 
Middag. Tacos till barnen.



Quesadilla och majs till mig.


Dottern och syster åker upp i luften med "Lyktan".

Då stannar jag och kusinbarnet på marken och åker tekoppar.

Till slut vågade de sig på denna karusell.

Den var inte lika rolig. 
Barnen hade en fantastisk dag och glada barn gör mammorna glada. Fika, mat och kaffe fick vi oss också så det var helt klart värt allt. Sedan traskade vi över till hotellet och somnade nästan direkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar