Sidor

söndag, maj 07, 2017

Söndagssummering

Maten har vi nu planerat hur lång fram som helst genom att skriva ner rätter som vi vill äta och så kan man bara plocka in det i planeringen. Det höll till torsdag när jag fick nästa veckas meny på matkassen som kommer imorgon. Hoppsan. Men det gjorde inte så mycket eftersom det lät gott och bara handlar om tre middagar.

I helgen var jag till Stockholm med dottern, syrran och mitt syskonbarn. De fick sig en rejäl stund på Gröna Lund. Dottern som sett ett inslag om skeppet Vasa fick nu besöka vasamuséet. Hon blev så glad att hon började gråta när jag avslöjade att vi skulle åka till Stockholm. När vi gick in så var hon superpeppad och sa att nu uppfyller du min dröm. Den bästa "Hansen-resan" någonsin säger barnen. (Första gången var vi till Lycksele djurpark, andra gången till Bodens äventyrsbad och Western farm.) Kul att åka tillsammans, långa dagar och lyckliga minnen för barnen. Vi besökte även mall of scandinavia som precis denna helg hade lego-jippo. Så vi byggde lego i någon timme också och dottern shoppade loss för spargrisslantarna på disney store. (Hon har sparat till inträde på Vasamuséet men för henne som är barn var det ju gratis så hon hade många slantar att handla för därinne.)

Veckans shopping (min shopping, dottern handlade ju för egna slantar):


Mugg från disneystore
Doftljus från Zara home

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar