Sidor

måndag, juli 20, 2015

Auberginetorn med halloumi

Det här receptet har jag haft liggande, jag tror att jag ätit det i mina singeldagar och gillade det då också men ibland kan man ju återvinna recept man redan har provat...
Auberginetorn med halloumi (4 st)
1 aubergine
1 paket halloumiost

Lufttorkad skinka , sallad, basilika och körsbärstomater

Skär upp auberginen och osten i 1 cm tjocka skivor. Stek dem lätt bruna i stekpannan med olivolja. Salta och peppra auberginen. Stapla ost och aubergine på varandra och stick igenom en grillpinne så de håller ihop. Placera i en ugnsfast form och grädda 15-17 min på 200 grader i mitten av ugnen.
Servera med en sallad med ruccola, basilika och körsbärstomater.

Om du inte vill ha en vegetarisk variant så kan du servera lufttorkad skinka till tornen...
Den här rätten är från någon av mina GI-böcker jag minns bara inte vilken. 
Till barnen serverade jag även potatis för att säkra upp att de skulle äta något. Men lillan åt ganska bra av både halloumi och sallad, auberginen och lufttorkad skinka var dock totalt slöseri på båda "små". Jag ska försöka komma ihåg att de inte äter det, steka lite bacon hade alltså funkat bättre och är dessutom billigare...
God mat, fungerade bra i lunchlådan dagen efter också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar