Sidor

söndag, juli 05, 2015

En söndag i Piteå

Idag tog jag mig en sovmorgon. Det är sällan jag är ute sent men igår kväll vandrade jag hem vid tvåtiden. Jag hade ätit middag och suttit och pratat med en kompis. Jag bjöd in mig själv för att jag ville dricka lite vin och surra, hon bjöd på middag. :)
Soppa med asiatiska smaker och dumplings till det. Gott!
Det var en vacker soluppgång när jag gick hem, jag lyssnade på slutet av "Vansinne" av Dean Koontz så det gick rätt snabbt. Hemma somnade jag gott och vaknade av att lillan kom hem från mormor. Det blev helt klart en sovmorgon med andra ord.

Idag föreslog maken att vi skulle åka på strandloppis på Pitehavsbad så vi gjorde det. Lillan ville bada så efter lite om och med fick hon ta på sig badbyxorna och så tog vi med en handduk. Loppisen var inte särskilt intressant, de höll på att packa ihop så vi var verkligen i slutet av loppistiden. 
Sen tog jag med lillan till stranden. Hon sa att hon inte ville bada men att hon skulle bada fötterna i alla fall. Det var ganska folktomt, det blåste och jag frös trots att solen var framme.
Pitehavsbad - norrlands riviera
 Vi gick istället till glassbaren. Jag var sugen på en lyxshake med kola och vanilj, den lät jättegod. Men istället tog vi varsin liten bägare mjukglass och strösselbuffé. Otroligt god mjukglass! En annan gång ska jag ha en större glass eller en sån där shake...

Mjölkko vid glassbaren.
Alva ville att jag skulle ta kort på henne och kossan. Hon sa att hon låtsades att hon hade en ko. Lantisen i mig tänker att jag verkligen borde ta henne till nån ladugård så hon får träffa en storögd kalv.
Efter glassen fick hon leka i lekparken och jag höll på att frysa ihjäl i mitt linne och shorts. Så jag tog handduken som filt medan hon lekte och efter en stund åkte vi hem. Värmde oss lite i huset före fotbollen. Jag tänkte att det säkert var mindre blåsigt på fotbollsplanen och tog bara på mig en svettisjacka. Det var ett misstag, långbyxor och fleecekofta hade varit ett bättre val.
Nej, idag har jag visst glömt att kamma mig...
Men lillan klädde jag i alla fall i träningsbyxorna, t-shirt och så en svettisjacka för säkerhetskull. Den kan hon ju ta av sig om det blir för varmt men hon hade på sig den hela träningen. Vart den svarta t-shirten för fotbollslaget tagit vägen vet jag inte riktigt men den dyker väl upp...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar