Sidor

söndag, juli 05, 2015

Vulkanpizza

Vulkanpizza från Pizzeria Gul och Blå.
Ni har väl knappast missat nyheten med vulkanpizzan från Gul och blå. Den sprider sig ju som en löpeld enligt Aftonbladet. Det var en pizzeria här i Piteå som la upp en bild på sin nya kreation i mitten av juni och den spreds sig på Internet. Sedan dess har alltså fler pizzerior börjat göra den och engelska Daily mail har sågat den som "den fulaste pizzan". Jag undrar lite då vilken pizza som är snygg? Finns det fotogeniska pizzor? Det handlar väl snarare om smaken som sprider sig i munnen när man äter den.
Jag hade lovat att vi skulle testa den idag.
Så vi beställde, det var lite extra väntetid på en vulkanpizza men vi väntade och åkte sedan hem med den och en barnpizza.
Jag smakade de två närmaste "fickorna" (med kött och salami) och resten åt grabben upp. Han ger den en sjua av tio möjliga. Jag tyckte att det var en god pizza. Däremot kommer jag inte att köpa den igen utan nästa gång (om jag besöker Gul och blå) så blir det en vanlig oxfilé pizza. God pizza helt enkelt. Bara en sån sak som att dottern faktiskt åt halva sin barnpizza säger en hel del, så mycket brukar hon inte äta. Visserligen blev middagen lite senare än vanligt. Pga av fotbollsträning och väntetid. Vi hade kunnat ringa och förbeställa men jag tänkte att nyhetens behag har lagt sig nu.
Tips!
Det har den inte.

Vill ni veta mer om pizzan så kan ni läsa Monstermallas recention för P-town.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar