Sidor

söndag, juli 15, 2007

Alltför lugn helg

I helgen har jag varit kvar i Umeå och nu när den är slut så undrar jag mest: Varför då?
Om jag varit i Piteå hade jag inte missat inbjudan till grillparty igår, nu var jag i Umeå med mobilen avslagen. Om den varit igång hade jag kastat mig på första buss. Jag satt här uttråkad och funderade på om jag inte skulle ta och åka dit i alla fall fast jag inte hade någon anledning att göra det. Synd att ha missat inbjudan. Det vattnas i munnen när jag tänker på grillat.
Så nu är helgen slut, jag har inte målat taket i sovrummet. Jag har inte ens plockat ut alla sakerna. Bara en liten del av dem. Mina souvenirer från Grekland och Thailand gör sig bättre i hallen, där de numera hänger.
Jag ska även visa min nya hallmatta från Village. Jag hade sett en beige/brun i en inredningstidning men blev lyckligt överraskad när den fanns i turkost. Mer färg åt folket!