Sidor

lördag, juli 28, 2007

PDOL lördag - dag

Piteå dansar och ler lördag och det regnar. Det är ju inte så det ska vara...
Jag hade lovat syrran att gå ut och dricka öl så det vara bara att göra det då. Fast det var kyligt och jag mest kände för att stanna inne. Vi började med att äta på "Speedy Lee", jag provade pekingankan. I Peking var det gott men i Speedy Lee tältet borde jag ha valt dim sum istället. Tjejerna ville kika förbi en lägenhet så då gjorde vi det innan vi gick till Kittelfjäll där det var fullpackat. Så det blev kärlekslandet istället, jag orkade inte trängas i stora vattenpölar.
Pappa hade sagt att jag skulle kika förbi hemma nu när jag varit hem några gånger utan att vara hem, jag hade svarat att inte blir det i helgen heller. Så han och hans sambo kom ut för att jag lovat bjuda dem på en öl om de gjorde det. Jag trodde inte att de skulle göra det, men tydligen ville de verkligen träffa mig.
Så där satt vi när det började regna och alla tryckte ihop sig under tält taket. Imponerande nog började två tjejer uppträda på scenen i spöregnet. De studsade runt och sjöng så fulla av entusiasm så det smittade av sig på publiken.Dålig pekinganka från Speedy Lee, en gång utsågs den som bäst i test av Piteå tidningens testätare.Jennie gillade inte heller ankan men Bettan valde klokt nog sataykyckling.Jag träffade Sara och några andra kompisar i Kärlekslandet så jag satt där en stund med dem istället för att trängas i Kittelfjäll.Jag och lillasysterPappa och hans sambo, kloka nog att ta med sig ett paraply som vi alla fyra kunde huka oss under.Entusiasm på scenenYes racet
Otroligt att ingen bryter något och väldigt skönt att jag nu inte kommer att höra någonting mera om att någon tänker vara med. Det var i år eller aldrig, så nu blev det visst aldrig :)