Sidor

lördag, juli 07, 2007

OMY festen

Jag lockade håret i två timmar. Så det kan jag säga: frisyren den var välsprayad och perfekt. Jag blev lite sen med att göra mig klar så jag hann inte träffa vännerna innan.Vi skulle gå på OMY festen som jag anmält mig till för några veckor sedan. Klädkoden var rött och vitt, så jag hade röd klänning, vit kofta, röd väska och leopardskorna. Skor som hade matchat mitt paraply om det inte var för den rosa kanten på paraplyet. Men paraplyet var tyvärr mycket nödvändigt. Det som var tänkt att vara ett beach party ute på Norrstrand blev istället inne i friidrottshallen på Nolia. Där hade man dukat fint och jag hittade snart igen mina kompisar som tagit plats längst fram. Svårt att hitta dit var det inte, bara att följa strömmen av röd/vita människor. De alkoholhaltiga dryckerna var billiga. Festen var förvånansvärt bra anordnad. De hade bland annat fått dit ett band som heter Snook. Två av tjejerna vid bordet ylade när de hörde det och vi andra satt som frågetecken. Vem?
Buffén som serverades kom från Bryggargatan och jag tyckte att den var god fast jag inte var särskilt hungrig, jag gillar kyckling och couscous (det fanns potatis och kött också). Efter maten plockades vårt bord undan och sedan var dansgolvet på plats.