Sidor

fredag, april 20, 2012

Barnrummet innan det är klart

Alvas rum är inte klart men jag visar de ändå. Jag kan inte låta bli helt enkelt.
Det blev mysigt.
Nyss var jag på teparty där inne. Men nu leker hon bra med dockan och gosedjuren som ska sova i sängen. Där hon sov middag igår.

Spjälsängen ska in här, den är vit.
En vit hylla har vi haft ovanför den och den får hänga med in i nya rummet.
Det ska även in ett vitt klädskåp också. Som det är nu hänger hennes klänningar, peruken och cowbohatten på en klädställning till höger. Vet ni nu när alla hennes grejor är i henne rum och inte utspridda över hela vardagsrummet så kanske hon måste få lite mer leksaker.
Tur att det snart kör igång med loppis. :)

5 kommentarer:

  1. Vilken duktig flicka jag har, men
    det visste jag ju redan sen förr.
    Det blev jättebra.
    Kram Mamma/mormor.

    SvaraRadera
  2. Det blev vitt. Tror både att det passar bra och så är det så enkelt att bara tapetsera om en vägg när dom blir stora =)

    Har ju dock ett till barnrum att inreda om ett par år, där kanske det blir något klatschigt! =)

    SvaraRadera
  3. Grönt som grönt. Tapet eller målarfärg...Det är väl ändå grönt =)

    SvaraRadera
  4. Jo, det är sant.
    Men målarfärg kan man bättra på de ställen det behövs. Så om de skadar väggen på nått ställe är det ganska lätt fixat.
    Det är därför jag förespråkar målarfärg i ett barnrum. :)

    Men jag har hört talas om "avtorkningsbara tapeter" eller något sånt. Det låter bara så dyrt... Men vi borde kanske ha haft såna i uterummet för där har minsann Alva gjort ett konstverk.
    (Nästan direkt efter det var nytapetserade rummet så klart. Man hade ju önskat att det var i köket istället.)

    SvaraRadera