Sidor

tisdag, april 03, 2012

Bok: Ensamma hjärtan och hemlösa hundar av Lucy Dillon

Det finns fördelar med allt. Även med att lämna sin familj hemma och sitta på ett tåg till Kiruna i flera timmar för att jobba en dag och sedan ta tåget hem i flera timmar. Just med tågresan är fördelen att man får tid för att läsa den där boken man påbörjade på flyget hem från Thailand i början av februari...
Ensamma hjärtan och hemlösa hundar av Lucy Dillon
Rachel får ärva sin gamla moster Dots hus och tillhörande hundräddarverksamhet. Hon har just slutat på sitt jobb efter att ha haft ihop det med den gifta chefen i flera år. Så hon förlorar både jobb och lägenhet och flyttar in i Dots hus. Hon är inte så jätteförtjust i hundar men lär sig med hjälp av veterinären och hundskötaren.

Boken är en sån där må-bra bok och lättläst. Den var perfekt för tåget. Engelska landsbygden och yllekoftor, jag kan tänka mig att det skulle bli en bra film om någon ville ta sig an uppgiften med tanke på alla hundar som måste vara med...
Jag ska skaffa mig en till bok av Lucy, hon verkar fortsätta på hund-temat. Jag ska bara vänta tills den finns i pocket och till rätta priset. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar