Sidor

fredag, maj 25, 2012

Spagetti med heta räkor


Spagetti med heta räkor - 4 portioner
Fullkornsspagetti
2 msk olivolja
0,5-1 strimlad lök (jag hackade en halv)
2 pressade vitlöksklyftor
2 msk tomatpuré
1 urkärnad skivad röd chili
1 msk honung
1 tsk oregano
1 dl grädde
1 dl vatten
1 tsk salt
Svartpeppar
250 g skalade räkor

Koka pastan. Hetta upp oljan och fräs all sorts lök, tomatpuré, honung och oregano i 3-4 minuter. Häll i grädde och vatten och låt koka 10 minuter. I med resten och blanda med pastan.

Jag tog ingen chili idag, det blev gott ändå. Dottern åt ändå inte så bra och försökte peta bort finhackad lök. Lite chili ska jag prova nästa gång. Det blir bra...
Så, nu kan jag slänga den här foldern för nu har jag provat det jag ville prova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar