Sidor

onsdag, juli 31, 2013

Fotodagboken Juli 2013

Solig söndag. Måla panel eller strand och båtliv? Ni ser vad jag valde.
Avslappnade föräldrar, glada barn. En sån där perfekt sommardag var det.
Pojkarna vann första finalmatchen på lördagen, det visade sig vara en trend.
De vann resten efter det men vi var tvungna att åka och missade vinnarmatcherna.
Kanske förde vi otur med oss? Vi återförenades med min älsklingstreåring
i Byske och åkte hem till vårat hus.
Efter en dag med fotbollstittande så myste vi vuxna på hotell.
Det var inte Prag på våren, men det var himla trevligt!
Jag hade tagit ledigt torsdag och fredag. Alva lämnade vi hos morfar.
Så var det dags för fotbollscup i Umeå.
Mitt i stöket bilden. Kartonger och verktyg, gammal och nytt.
Men vi fick ihop möbeln och skivan blev fint betsad i samma veva.
Finklänning i stan och sitta i ett hjärta. Bra dag.
Denna dag skulle hon ha tomtemössa på sig till dagis.
Höstväder och kylig arbetsplats. Det känns inte som juli kan jag meddela.
Ibland är det en sån där dag när man bara måste ha på sig sin Rapunzelperuk
när man åker bil till förskolan.
Jag och Tobbe monterade var sin Abstrakt köksskåp, han vann få han var klar först.
Men jag vann också för jag behövde bara skruva ihop en. Bra att veta att han
kan det där tills den dagen kommer då vi ska byta ut köket. :)
Det var hög tid att rensa trädgårdslandet, man vill ju hitta jordgubbarna. :)
Lite räkor, lite vin, ost och kex. Bra kväll.
Solen kikade fram så vi tog båten till Havsbadet, låg vid poolen.
Alva badade, jag frös. Sen åt vi pizza, Alva klappade en häst.
Sen åkte vi hem med båten och då började det regna lite. Mysdag.
Jag var på tjejfest med syrran, kul. Sen 1906, tråkigt.
Storebror leker med lillasyster. Bobbycar och fyrhjuling. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar