Sidor

lördag, juli 06, 2013

Lördagsloppis

Fredag efter jobbet kollade jag på vädret och det skulle bli bra på lördagen. Så när dottern lagt sig packade jag bilen med loppis grejor. Efter ett tag kom jag verkligen in i det hela och fyllde bilden så att det inte gick in något mer i den. I säng kom jag mig inte förrän klockan två och när jag vaknade kvart över sex så var det lika bra att stiga upp då istället för halv sju.
Uppackat och klart.
Vi stod i skuggan till tiotiden sedan kom solen fram förbi trädet.
Dottern kom på besök. När någon tog i hennes urvuxna skor tjöt hon:
- De där är miiiina och började packa ner saker. Skorna gör tydligen "bara lite ont".
Lite mindre att ta hem. Hyllor och blomlådor såldes och det ska bli fint i förrådet.
En del av det jag har kvar åker till Kupan. Ett lager pocketböcker såldes.
En ung tjejs mamma sa att "var det inte där här shopaholic boken du sökt", så jag
visade att jag hade fyra stycken och hon blev jätteglad och köpte alla. Sånt är kul.
Alva åkte hem till morfar efter en stund och badade i poolen. Barnpool deluxe.
Några timmar i solen med solglasögon ger en lustig solbränna.
(men med foundation på näsan ser jag inte lika udda ut i verkligheten.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar