Sidor

måndag, mars 31, 2014

Fotodagboken: Mars 2014

Vi var på bio och såg Tingeling och piratféen.
Lillan gillade den, förstås.
Inväntade maken på väg hem från kurs och vågade mig på att öppna hårdrocksvinet.
(menlöst i smaken tyckte jag...)
Aaaaaah vårsolen på vår altan.
Pyjamasparty. Dansat gangnamstyle och så lite tecknat med popcorn.
Jag glömde visst kusinens ena väska på förskolan så han fick matcha i lånepyjamas. 
Vardagsbild från jobbet. När jag inte är i telefon gör jag pappersarbete.
(Eller ibland gör jag båda två samtidigt, om den på andra sidan är långsam...)
Senaste traderafyndet. Lillans favorittunika en storlek större (så den passar).
Vi tar självporträtt med min nya kamera. Tre generationer.
Tvättdag. Det gäller att hålla undan nu när vi helt plötsligt blev en person till.
Helgplanka erbjudande från pizzerian. De bör hålla sig till pizza. Var är planken?
Jobbintervju som jag var i god tid till, spännande jobb och trevlig arbetsplats.
Medan jag väntade funderade jag på vår bil som går många mil och fler skulle det bli.
Fast jag fick inte jobbet, så jag har närmare till arbetet nu än vad jag haft då.
Bra för bilen om inte annat...
Kusinbus. Hon ville byta tröja när han kom, så de kunde matcha. :)
Barnkalas igen. Denna gång kusinens piratkalas.
Senaste traderafyndet, en Odd Molly kofta. Tror dock att den får vänta till jul.
Känner mig alldeles för vintrig i den i vårljuset.
Ny kavaj i bubbelgumsrosa. Känns lite mer vår än svart och grått...
YES! Jag vann en biobiljett. Lotteri i en stå-upp tävling. 
Problem med torr mun som barnet slickar på tills hon får ont?
Köp ett läppglans och stoppa i overallen så hon har det på dagis.
Dottern gillar det, fast hon kallar det läppon-glans.
Alva var på det första kalaset ensam där jag inte känner mamman/pappan.
Dagiskompisen som hon "ska gifta sig med när hon blir stor" fyllde fem. 
Alvas moster lär henna göra en ankmun. Hon fokuserade helt på uppgiften och även om jag inte gillar vad hon lärt sig så gillar jag att se koncentrationen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar