Sidor

onsdag, augusti 20, 2014

Skolstart

Nice stuff!
Nu har jag börjat skolan.
Men innan jag började köpte jag lite skolstartspeppgrejor. Precis som i grundskolan. Då var det omslagspapper, så många blyertspennor jag tyckte mig ha råd med, kanske ett nytt suddgummi och nått år ett pennfodral. Nu är det ganska likt sig, jag köpte en rosa blyertspenna. Det blev även en pappfolder att stoppa papper i men jag har redan insett att det jag behöver är en pärm. Eller tre!

Omställningen har varit lite tröttsam. Måndag lyssnade jag och satt stilla och höll på att somna. Jag var så trött efter dagen och undrade hur det ska gå innan jag ställt om mig till att sitta till och vara tyst istället för att vara den som pratar.
Tisdag gick det redan bättre. Då antecknade jag och så räknade vi lite, det vill säga lite mer praktiskt. Jag åkte och sålde lite me&i efter skolan så då fick jag prova den kombinationen. Idag har jag provat att plugga hemma, vilket gick över förväntan. Jag förklarade för dottern att jag skulle ha skola hemma. Att jag måste få läsa och om jag inte får det så måste jag åka iväg till något annat ställe. Så hon tittade till mig ibland men inte hela tiden. Dock blev det inte 8-16 som jag hade tänkt mig utan mer 11-15:30, då bonussonen skulle iväg och klippa sig inför skolstarten imorgon.

Jo, just det. Om någon undrar så läser jag en tvåårig yrkesutbildning till att bli redovisningsekonom på Nordic business institute. Det är väldigt intressant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar