Sidor

onsdag, december 27, 2006

2006 i mitt liv

I år försökte jag köpa grannes lägenhet som var större, hade badkar, balkong, diskmaskin och klädkammare. Men den såldes för smått otroliga 990.000 och SÅ fin vet jag inte om jag tycker att den var. Så jag tröstade mig med att påbörja hallprojektet. Nytt klickgolv som jag la in alldeles själv. Efter lite velande så blev väggarna intensivt turkosa eftersom jag i år varit helt besatt av den färgen. Jag väntade på mina garderober från ikea i tio veckor innan dom dök upp och jag upptäckte att det är svårt att skruva ihop garderober alldeles själv. När jag till sist fått ihop dom visade det sig att väggen lutar så sista garderoben ryms inte. (Något som jag inte ska fixa alldeles själv.)
Jag funderade på att åka till Kenya men tyckte det var för dyrt och bokade in en egyptenkryssning istället. Men så i maj smällde det någon bomb i Egypten och det kändes inte längre så kul att åka. Lyckligtvis blev min avgång inställd och jag valde att åka till Marocko. En resa som mycket väl levde upp till mina förväntningar.
I januari hade jag tre jobb och arbetade 44-54 timmar i veckan, så jag sa upp mig från ett jobb. I augusti sa jag sedan upp mig igen och jobbade sedan heltid på ett ställe. I slutet av november blev jag sedan uppsagd på grund av arbetsbrist och nu är jag arbetslös nästa år.
Pappa hade vad som man först trodde var en hjärtattack men visade sig vara ingenting, mamma fick diagnosen bröstcancer och jag har kommit min syster mycket närmare. Vi har festat loss och umgåtts utan att bråka nästan någonting alls.