Sidor

söndag, december 03, 2006

Hemma oftare än vanligt

När man åker hem oftare än man brukar tror folk att det är någonting på gång. Det har jag kommit fram till i helgen. Kompis på fredagskvällen:
”- Jaha, är du hemma igen. Du är hemma ofta nu…” sagt med väldigt spjuveraktig blick och ett leende.
Pappa är mer rak på sak:”- Du är hemma ofta nu? Varför det, är det så att du flirtar med någon eller? Man vill ju inte gå miste om sån information. Är det så?”.
Men nej, nej, nej. Nu har jag gratulerat min kusin som fyllde 50 år samt varit på inflyttningsfest hos syrrans granne (dom är goda vänner också). Pappa bjöd oss på thaimat på lördagskvällen också. God mat, jag hade velat ha ett vinglas till maten men eftersom restaurangen blivit ertappade med svartjobbare så har de förlorat sitt utskänkningstillstånd. Lördagsnatten spenderade jag sedan på Statt i mina nya skor och pratade, skrattade, dansade och spenderade hela 20 kronor på hela kvällen. Så nu har jag haft roligt och är redo att jobba varje helg i december.