Sidor

tisdag, december 05, 2006

Dröm önskas

Jag satt och pratade med en kille som hade en dröm här i livet. Ett mätbart mål. Så frågan kom ju förstås upp ”vad har du för drömmar och livsmål”. Jag önskar att jag hade ett mål men jag har ingen aning alls. Jag vet inte någonting. Jag är oerhört förvirrad och har ingen aning om vart jag vill bo ens. Vad jag vill göra med mitt liv växlar vilt från vecka till vecka. Ena veckan ska jag plugga företagsekonomi och bli anställd som administratör (fast att plugga på universitetet är tydligen uteslutet eftersom jag inte läst c-kursen i matte). Andra veckan ska jag dra till London och jobba som nanny. Tredje veckan ska jag sälja lägenheten och öppna hostel i thailand. Fjärde veckan ska jag flytta hem till Piteå och köpa ett litet hus. Femte veckan ska jag bo kvar i Umeå till varje pris. Sjätte veckan ska jag packa ihop hela lägenheten i fall att jag ska flytta. Sjunde veckan ska jag skriva farmors memoarer. Åttonde veckan ska jag bara ta det lugnt och se vad som händer utan att fundera så mycket.
Så när någon säger att de ska segla jorden runt och frågar om jag vill följa med svarar jag naturligtvis, jajemänsan!

(och menar det just den sekunden)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar