Sidor

tisdag, augusti 24, 2010

Hämtades igår

Igår kom mannen hem. Han har varit borta i 2,5 veckor nu och saker har hänt på hemmafronten.

1. Alva har lärt sig åla
2. Alva har lärt sig sätta sig upp
3. Alva har fått en ny tand
4. Jag har klippt mig (10 cm men det var så långt innan så det syns knappt ändå)
5. Vi har nya blå dynor på altanen
6. Jag har städat i förrådet.
7. Jag har sålt (lite) grejor på loppis
8. En babymobil har hängts upp i badrummet och barnet stirrar med stora ögon ibland. (Praktiskt, då hon nu vänder och vrider sig. Sliter ut kläder och blöjor och vill nästan klättra ur bordet eller upp för hyllorna. Om jag inte höll fast henne skulle det ske en olycka. Så mobilen är bra att distrahera med.)9. Det har blivit en båtsamling på väggen. (Så fick jag en plats för olika vita ramar ändå. Men mina är med innehåll och lite färre.)10. Vi har gett bort stutsmattan.
11. Jag har hänt upp gardiner
12. Jag har flyttat på rengörningsmedel och städat under diskbänken (så han kommer inte att hitta dom)
och säkert nått mer

Men den stora förändringen är att jag målat om boaseringen i hallen (träpanelen som går halvägs upp längst väggen). Upp på morgonen och måla medans barnet sov. Jag tänkte mig att han skulle komma in och säga:
- Oj, men så fint. Det blev ju jättebra!
Icke det.
Han tyckte det var fint med blå dynor. Efter en halvtimme undrade han om vi inte haft gardiner i vardagsrummet förrut och sen undrade han vart jag målat?
Å i hallen stod vi. Han såg INGENTING. Så jag var tvungen att säga att panelen var ju grå förr.
Tänk så mycket jag skulle kunna ändra på. :)

Ni ska få se före och efter bilder när jag är klar. Så ska vi se om ni märker nån skillnad. Själv tycket jag i alla fall att det blev jättebra. Maken hade bara tänkt "vad ljust det är" när han kom in.

2 kommentarer: