Sidor

tisdag, augusti 31, 2010

Muren fortsätter

Jag sköter barn och har sorterat mina viktiga papper. När lillan sov passade jag på att åka iväg och sola och spanade i vanlig ordning på muren grannen till solariumet har. Men idag tänkte jag inte "så fin en sån vill jag också ha" utan istället.
Ha! Våran mur blir mycket finare!
(för att jag tycker att vi valt finare färg helt enkelt). Så skönt att känna sig nöjd. Det finns ju en praktiskt funktion med den (att hålla fyllnadsmassan under uterummet på plats) men det gör ju inget att det blir fasligt stiligt också.Maken är där ute och staplar stenar.
Inatt när vaknade vi till lite och ingen av oss kunde somna om. På var sin sida av sängen låg vi och funderade på hur vi ska bygga trappen.

Nu när jag ser på bilden så är det lite oroväckande att det växer någonting där innanför muren. Hoppas att det är lätt att utrota. Där ska det bara vara grus och sten och fingrus ovanpå och så ställer vi dit några krukor som dekoration istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar