Sidor

söndag, augusti 01, 2010

PDOL maten

Vi var inte riktigt överens med PTs recention av maten, så här kommer våran syn på saken:
Inbakad lax, Furuborg
Helgens vinnare enligt mig och Micke. Mumsigt och en bra portion. Vi delar så kan vi äta flera olika saker.

Oxfilerulle 65 kr
Jag har inte ätit det tidigare men den var väldigt god. Så jag åt en både torsdag och lördag.

Thai garden 65 kr med dricka
Gott och blandat. Man fick en tallrik med lite av varje och tvärt emot vad tidningen skrev så tyckte vi att det var riktigt gott och prisvärt.Kycklingspett, Nodo
Goda potatisar och kycklingspett men lite snål portion. Jättegod sås.

P.A Langos
God langos men det blir ju minus i kanten eftersom maken fick så ont i magen att han var tvungen att springa in i skogen på hemvägen.

Souvas
Maken tycker det är gott (det var han som åt det) men för mig så får han behålla hela portionen. Jag gillar det inte.Hängmörad biff (Lunchpris) 80 kr, Laponia
(Övrig tid tror jag att den kostade 129 eller nått sånt)
Biffen var inte mör för fem öre och grabben tyckte att potatisen var för mycket. Ingen höjdare, faktiskt inte gott alls. Helgens sämsta matköp.

4 kommentarer:

  1. nae du, det är en väldigt utdragen tävling det där...så om en månad - den 31 aug kommer tidningen för prenumeranter och den 2 sept för övriga. Men den 31:a aug så kommer det ju liksom att bli officiellt för då brukar dom lägga ut det senaste omslaget på deras hemsida :)Så det är nog det första jag kommer göra på morgonen den 31:a :D

    SvaraRadera
  2. Jaha. Jag trodde att nån annan bebbe vunnit och jag är ju så säker på att Nellie kommer att vinna. Så jag tänkte att jag tar bort min fråga ifall det skulle vara så.
    Men då finns det fortfarande hopp om att jag har rätt. :)

    SvaraRadera
  3. (För jag var in på sidan och kollade på nästa omslag.)

    SvaraRadera
  4. Men shit vad ni har hunnit med att äta en massa:D Såg grymt gott ut!
    /Tina

    SvaraRadera