Sidor

söndag, mars 15, 2015

Cocktailkväll med modevisning

I lördags hade vi barnvakt, dottern hade myslördag med mormor. Maken skulle titta på sport på Challenge och jag skulle på "Cocktailkväll" på Järnspisen med modevisning och norrländsk mingelbuffé. Jag passade på att ta mig ett bad hemma hos syrran. Sen gjorde jag vridna vallmostänger och syster gjorde baconlindade dadlar. Sen mumsade vi och drack lite vin innan vi for till Järnspisen. Där var det först lite tipsrunda och vi fick ett champangeglas innan modevisningen började.
Först visade Hårstudion lite frisyrer ihop med Sivs ur & guld som visade smycken. Smycken syns bäst på nära håll så just de såg vi inte så bra.
Bal eller bruduppsättning från Hårstudion.
Bal eller bruduppsättning från Hårstudion.
Kortklippt från Hårstudion.
Lite lila i det långa håret. Syns dåligt på bilden.
Väldigt rött lockigt hår för den som vågar.
När frisyrerna hade visats var det modevisning med kläder från Hanzens.
Somrig blus.
Draperad klänning med lång cardigan. Många jättelånga cardigans i modevisningen...
Mönstrad jumpsuite.
Jumpsuiten med kappa och scarf.
Lång cardigan med fransar.
Randig kontorsklänning. :)
Somrig klänning, den där koftan var jättefin. Väldigt somrig.
Spetstopp. Spets vill jag nog vara utan men de där skorna skulle jag vilja veta vart man kan köpa...

Modevisningen tog inte så lång tid och när den var klar så var mingelbuffén framdukad. Brödbitar med laxmousse, korv, torkat kött, ett annat sorts kött, potatissallad, oliver, lite grönsaker, vindruvor, mögel och hårdost och plockpinnar samt aoili.
Vi åt lite och drack upp champagnen innan vi gick vidare till Challenge och drack ett vinglas innan vi åkte hem. Trevligt att komma ut och träffa sina vänner, det är sällan jag och syster gör något tillsammans utan barnen. Vi träffas mest med barn istället och igår följde en annan nära vän till mig med också.

Vi fick med oss en "goodiebag" hem också. Den innehöll en brödbit med marmelad och tepåse från järnspisen, lite olika rabattkuponger, hårmousse, shampooprov och ett par örhängen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar