Sidor

söndag, mars 08, 2015

Tomt tonårsrum

Igår medan jag bakade tårta på morgonen och sedan var på barnkalas så jobbade maken och tonårsgrabben med att flytta hans rum ner i tonårsrummet i källaren. Det blev så mysigt och fint att maken nästan blev avundsjuk.
När vi kom hem var rummet här uppe tomt.
Så efter att ha dammsugit och dammtorkat flyttade vi in lillans lilla bord och stolar. Hon satt där och pysslade en stund. Vi stressar inte med att flytta över med tanke på att hon i går morse nästan grät vid tanken att byta rum för att det hon har är så fint.

Jag hade förstås planer på att tapetsera om så det blir mindre tonårsrum och som jag minns det var ena väggen (bakom bokhyllan) förskräckligt tapetserad. Men nu när jag ser det igen så var det inte så farligt. Det får vara som det är, det är ju ändå silver och flickan gillar "bling bling".
Jag har heller inte tid eller ork att fundera ut tapeter och göra om.
Så vi får använda det vi har.
Byta gardiner och fixa lite grann.
Det finns andra projekt som känns viktigare, t ex att få tid att måla om taket i hallen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar