Sidor

onsdag, mars 09, 2016

Ordning & reda på kokböckerna

Jag letade en kokbok och hittade den inte direkt så det slutade med att jag flyttade om och organiserade upp kokböckerna. Jag la märke till att det bara är en kokbok som är för lång för översta hyllan om jag skulle höja den ett steg. Så jag gjorde den ett steg mindre och den där kokboken får ligga nervikt längst ut på hyllan istället.
Då rymdes betydligt fler in att stå på hylla nr två. Resten fick jag in på hylla nr fyra.
Nu är jag nöjd med den lite mer organiserade bokhyllan. Glöm alfabetsordning dock, jag kör på höjd och färg. Det hjälper tillräckligt då jag vet hur kokböckerna ser ut.

Nu ska jag bara flytta om lite andra grejor och organisera upp mina matlagningstidningar i tidskriftssamlare på hylla tre. Synd att jag inte tog en före bild.Men tro mig, det såg väldigt mycket stökigare ut...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar