Sidor

tisdag, mars 29, 2016

Påskhelgen

Påskdagarna spenderade vi i pappas fjällsstuga. Vi stressade inte utan bestämde oss för att åka fredag istället för torsdag precis efter jobbet. Ändå kändes det jättejobbigt att åka fredagmorgon. Jag kände lite "allt utom fjällen" men vi åkte ändå för att känna att vi gjort något i påsk.
Det blev riktigt trevligt och behagligt att vara däruppe när vi väl var där. Trots att vi allihop sov väldigt dåligt 2/3 nätter.
Detta är till exempel när dottern åkt med sin moster, kusin och mosters nya kille på en liten skotertripp. Maken och grabben var nere på isen och fiskade. Själv satt jag och vid elden och lyssnade på min ljudbok, fåglarna som prasslade i träden och elden som brann. Väldigt njutningsfullt. 
Maten hade vi också fixat bra. Vi hade med oss kebab och pitabröd, grillspjut och potatissallad, oxfilé och potatisgratäng (den fick jag steka men det gick bra det också), hamburgare och så bröd, ost och skinka till varma mackor. Tre middagar och två luncher. Fem läskflaskor och det var inte mycket som vi fick släpa med oss hem. 
Godis däremot var i lite för stora mängder så det fick vi ta med oss hem. Punschkottar till eftermiddagskaffet hela veckan. :) 

Det är inte utan att man börjar drömma om att ha sitt eget ställe. Om man kunde lämna lite skulle man nog åka dit oftare. På vintern. 
På hemvägen stannade vi enligt tradition först hos min farmor.  Men hon hade somnat i en stol och just lagt sig för en tupplur efter en lite sen lunch. Så jag tittade bara in lite på henne när hon sov och så åkte vi vidare.
Nästa stopp är på pizzeria Afrodite i Arvidsjaur. Vi sa att "vi tar väl hem det vi inte äter upp" men alla åt upp sin pizza. Jag äter sällan en hel pizza och dottern har aldrig ätit en hel barnpizza men hon kom nära då. Friska luften sätter fart på aptiten.
När vi kom hem så packade vi ur bilen och städade lite här hemma. Dottern drog iväg till en kompis, sedan när hon kom hem ville hon gå till en annan kompis. Gatan hade tinat fram och den lilla cykeln åkte fram. Gladare barn var svårt att hitta.
Men barnen var glada i fjällen också. Lyckligtvis.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar