Sidor

lördag, februari 07, 2015

Melodifestivalen 2015, del 1

Jag vill egentligen bara se finalen men nu har jag ju barn. Ett barn som förstår att det är melodifestivalen på lördagar (även om hon kallar det "mini-mello") och det är tydligen jättefestligt. Då får man vara vaken och titta. Hon dansar med och är så jätteglad som bara en femåring kan vara så det smittar av sig lite.

Första delfinalens favorit är "Dolly style".
Favoriter var hon med lila hår, kanske för att hon hade lite rockigare stil? Hon gillade visserligen Jessica Anderssons låt också men inte Eric Saade. Jag hoppas att det kommer en ny barnfavorit nästa gång. Tills vidare lägger jag väl till "Hello hi" på hennes Spotifylista...

Personligen håller jag med Tobias melloblogg:
"För det här är inte Yohio, perukerna till trots. Det är i stället Disneys Röjar Ralf. På dejt med Powerpuffpinglorna."
Men det är förstås därför som min 5-åringa tjej gillar dem...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar