Sidor

måndag, september 19, 2011

Gnocci i vaniljsås med salvia

Ikväll lagades middagen ur den här kokboken:
Leilas middagstips
Ur den har jag tidigare provat att laga "Pasta Pomodori" (behövde mer smak än receptet för att vara intressant), "Mexikansk majssoppa" (gick inte hem alls), "Turboravioli för trötta pappor" (med betydligt mer tabasco än receptet angav och burkravioli är ändå bara burkmat) och "Chilimarinerad lax med mangosallad" (helt okej).
Så det jag provade ikväll var "Ravioli med vanilj och salvia". Fast med gnocci. För det fanns bara ost eller kronärtskocksfylld ravioli på stor Coop.

2 paket färsk(!) gnocci med lufttorkad skinka (totalt 500 gram)
1 vaniljstång
2 dl mjölk
3 dl grädde
0,5 kruka salvia
Salt, peppar och parmesanost

Koka upp grädden med en delat och urskrapad vaniljstång i 3 minuter. Koka upp pastan i saltat vatten (1-2 minuter). Tillsätt raviolin till grädden och krydda med salt, svartpeppar och salvia. Toppa sedan med parmesanost.


Leila verkar gillar vaniljstång. Men i receptet står det matlagningsgrädde och det har jag ju efter att ha tänkt efter lite skippat här hemma. Lite spännande att prova var det dock. Jag tycker att det blir lite väl dyrt som vardagsmat med vaniljstång och parmesanost och lyxpasta.
Tur att familjen åt det i alla fall. (Eller ja, inte den minsta medlemmen men resten.)

1 kommentar:

  1. Låter gott =) Kika gärna in på min matblogg och tävla i min nya tävling, perfekt för dig som har barn =)

    SvaraRadera