Sidor

torsdag, september 29, 2011

Span på stan

Igår promenerade jag runt i Luleå i någon timme. Luleå har många butiker som Piteå inte har. Bland annat Åhléns. Där har de böcker.
Jag ville köpa flera stycken och köpte ingen.
Jäkla kokboksförbud!
Mia Öhrn har gjort en receptsamling på cupcakes, macarons och cakepops. Perfekta vid barnkalas och att baka cupcakes har jag ju upptäckt är riktigt roligt. Sedan verkade det vara en hel del mumsig i den.
Julklappstips. ;)
Men efter lite sökande på Internet så hittade jag ju hennes samlade recept på recept.nu.
Mia Öhrn - samlade recept på recept.nu
Men jag har hennes bok "tårtor" och tycker nog att det saknas en hel del gott på den sidan.
Hon har även en blogg, ska genast lägga till den på bloglovin.

Sedan hade de även en annan bok om cupcakes och cheesecakes som jag bläddrade i. Den var riktigt tjock och verkade ha måååånga goda cheesecakes inuti.
Det kan eventuellt ha varit den här. Det var mer för cheesecakes jag ville ha den.

Å att jag vill ha den där från Humming bird bakery det har jag ju redan berättat. Nu är det ju faktiskt så att jag provat ETT recept ur den boken redan och grabbarna älskade dem. Men jag skulle gärna prova fler av dem.

Men lite grann så kan jag känna att det är mycket cupcakes just nu. Det finns så många olika böcker på ämnet att de tar nästan ut varandra. Vilken ska man ta?
Och inte helt oväntat så heter Leilas nya kokbok: Hello cupcake.

Ingen bok fick följa hem med mig.
Men cupcakesen på bilden finns väl redan i "A piece of cake"?

4 kommentarer:

  1. åh vad många härliga böcker... riktigt duktigt av dig att inte köpa någon... jag menar man vet att man BEHÖVER dem, fast ändå inte riktigt. ;)det är ok, vi kan vilja ha dem tillsammans. kram ida

    SvaraRadera
  2. Lägg märe till att alla är turkosa också... undra om de har haft samma grafiska designer?
    Kram J

    SvaraRadera
  3. Ja, det var ju lite lustigt.
    Men kanske är det turkost för att det passar så bra ihop med rosa...

    Leila brukar visst ha min fd arbetskamrats systers man till grafiskt finlir. Men jag skulle tro att hon bestämmer mycket själv som fd matfotograf.

    Å Maria Öhrn är ju också matfotograf. Det verkar vara en väg in i receptboksbranschen. :)

    SvaraRadera
  4. Efter att ha bläddrat i "Hello cupcake!" så tror jag faktiskt att jag kan skippa den.
    De andra två ser så mycket bättre ut!

    SvaraRadera