Sidor

söndag, september 25, 2011

Village - ny butik i Piteå

I torsdagskväll var jag på sen invigning av nya Village butiken. Jag tycker det är extra trevlig när butiker jag brukade besöka i Umeå öppnar här i Piteå. På village har jag handlat en och annan dörrmatta, ljuslyktor och kokbokshyllorna till exempel.
Å inte blev jag besviken på piteåbutiken, jag ville ha en massa grejor.
Exempelvis ett fint uppläggningsfat. Men nu tycker ju maken att grönt är fult så det blev inget fat.
En ugglesparbössa som skulle se jättefin ut på en liten hylla i Alvas framtida rum. Men då finns ju inte det rummet än så då kan man ju inte börja köpa inredningsdetaljer - det kanske visar sig att de inte behövs?
 Metallsiffror.
Jag har spanat på STORA fasadsiffror och vet ni vad - de kostar massor av pengar. Så när jag såg dessa blanka fina och inte så jättestora men billiga så slog jag till. De får sitta på garaget när vi bytt panelen. Jag måste bara lacka dem först för de var visst för inomhusbruk. (Lite konstigt, men fina var de!)
Sedan spanade jag på en te-burk. Men då sa min syster att de har finare på presenten. Jag och min syster är inte alltid överens men jag tänkte att jag ska i alla fall gå och titta på de burkarna innan jag fattar ett beslut. Helst skulle jag vilja ha en sån som vi hade på jobbet. En superstilig blank och fin träask från Tetley (eller Lipton).

1 kommentar: