Sidor

söndag, november 09, 2014

Linas originalkasse

Vi har provat Linas originalkasse via Buzzador.
Tidigare har vi provat Linas barnkasse två gånger och har faktiskt den tredje hemma nu. Jag tycker att det var mycket roligare mat i i originalkassen så jag har bytt i min prenumeration så att det blir originalkassen som kommer hem till oss nästa gång.
När man prenumererar kommer kassen varannan vecka, hos oss mellan fem och åtta på måndagar. Så en lite plan för måndagsmiddagen måste man ha. Man kan själv logga in och byta kasse, eller komplettera med frukt eller välja bort en leverans (om man gör det i god tid).
Nackdelen är framförhållningen som man måste ha.
Samt att kassarna packas i södra Sverige och skickas upp med posten som kör ut kassarna. Lite lokalproducerat vore trevligt. Det är samma upplägg på Coops matkassar och jag tycker att Linas har lite godare mat. Så nu kör vi på originalkassen ett tag. Det är så skönt att slippa undan från middagsplaneringen lite grann...

Ibland blir det lite konstigt som med den senaste matkassen. Då kom en förpackning krossad tomat (jag har sju i lådan) och ett paket phiadelphiaost (jag hade redan två). Men det som kommer ska användas. Det blir inget spill över som man undrar vad man ska göra med. Står det en halv burk pesto rosso i ett recept så ska den andra halvan ner i ett annat recept. Inget matspill är bra!
Det är även en del ekologiska matvaror.

Om du också vill prova Linas matkassar (till prova på pris) samt få 4 kilo frukt utan extra kostnad (värde 109 kr) på köpet har jag en tipskod. Den är:
K2270783
(totalt rabattvärde från 369 kronor).
Gäller första gången du provar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar