Sidor

söndag, november 30, 2014

Weekendresa till Bollnäs

Vi blev bjudna till en överraskningsfest, men då var det så att maken skulle åka iväg till jobbet fredagen före så vi sa att vi tyvärr inte kunde komma. Så ändrades hans schema och istället för att meddela festanordnaren att vi trots allt skulle kunna komma så tänkte vi att vi överraskar alla. (Men jag frågade en annan som skulle dit så att vi kunde pricka in rätt tid samt ringde restaurangen och bokade in två personer till.)
Barnvakt ordnades och på lördagmorgon tog vi flyget till Arlanda.
Därefter tog vi tåget till Uppsala/Gävle. Sen bytte vi mot Söderhamn och sista biten till Bollnäs åkte vi tåg.
Allt för att mannen skulle få stå på samma ställe där Victoria Silverstedt ätit korv. Hon kommer från Bollnäs.
Det gör även kvällens 40-åring som vi skulle överraska på O'learys.
Det visade sig att O'learys var gamla Palladium som fått en lite annorlunda inredning, men jag kände ändå igen stället där jag anordnat två halloweenfester när jag pluggade i Bollnäs. Lite otippat att en av mina bästa vänner senare skulle träffa en av festgästerna och flytta till Stockholm. Världen är liten ibland. :)
Jag var vrålhungrig när vi äntligen kommit fram och checkat in på Scandic.
Så jag beställde en liten förrätt lökringar medan vi väntade. INTE så liten!
Så kom dom och blev överraskade och glada och sedan åt vi mat.
I Bollnäs klarar inte köket av sin meny om de har mer än 30 gäster, så trots mina protester fick vi bara beställa från grillmenyn. Köttbiten var god men jag hade ändå velat ha en kyckling quesadilla. Man får trösta sig med att köttet passar bättre till vinet.
Den drack han förstås inte på krogen.
Kul att överraska! Jag är grymt imponerad av min vän som lyckats planera och hålla det hemligt. Det blev succé.

Vi sov gott på Scandic, sedan liftade med ett annat par till Tierp, tog tåget till Arlanda. Åt sushi. Nu vet jag att Sky sushi bar är den bättre av de två sushiställena på Arlanda. Sen åkte jag hem, mätt och belåten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar