Sidor

lördag, januari 02, 2016

Disney on ice


Den ena är så uppspelt att hon inte kan stå still och hoppar upp och ner. 


Disney on ice började 18:30 så 17:20 var vi redo att åka. Det stod att man skulle vara i god tid så det skulle vi vara. Jag som kollat flera gånger men precis när vi skulle åka var det förstås störningar så vi blev stående en stund före hållplatsen för att tågen skulle vända där. Men vi kom i tid ändå.

Först satte vi oss på fel plats. Men sedan hittade vi rätt.

Om 25-års jubiléshowen
Musse, Mimmi, Kalle, Kajsa och Långben skulle ut och resa. Äventyret började på savannen hos Lejonkungen Simba och hans bästa vänner Timon och Pumba. Sedan gick resan vidare till London. Därifrån åker Peter Pan och Wendy med till "Landet Ingenstans", där den lilla älvan Tingeling är den bästa delen. Alva var väldigt imponerad av att hon hade riktig magi (glitterstoft). 
Sedan var det paus innan Ariels förvandlades av sjöhäxan Ursula och åkte runt med prinsen.

Sen blev Musse och hans vänner inbjudna till kröning i Arendal. De kom favoriterna Anna, Elsa, snögubben Olof och bergsmannen Kristoffer.
Wendy och piraterna.
Showen avslutades med Elsa och Anna i Frost. (Såklart.)
Jag blev tårögd när showen började. Så fint. Konståkning och disney det är ju två rätt i ett. Alva var lite trött mot slutet men vi tog oss hem snabbt med tunnelbanan och orken räckte till att gå till hotellet också. Jag hoppas att hon kommer ihåg det här som ett bra barndomsminne när hon blir större. Jag är väldigt glad att vi åkte och såg showen, det var en upplevelse (även för mig).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar