Sidor

onsdag, januari 13, 2016

Overnight oats med chiafrön


Overnight oats med chiafrön (2 portioner)
3,5 dl mjölk (eller sojamjölk)
2 dl havregryn
2 msk chiafrön
4 msk kokosflingor
0,25 tsk vaniljpulver
1 krm salt

Blanda alla ingredienser och ställ i kylen i ca 12 timmar.

Chiapudding har jag provat och det tyckte jag inte var någon höjdare. Men så såg jag det här receptet med havregryn och kokosflingor också och tänkte att då kanske det blir bättre konsistens. Det blev det visserligen men ändå lite konstigt med kall "gröt". Den gick att äta, inte så mycket mer än det.
Jag hoppades att dottern skulle gilla "gröten" så jag gjorde en portion åt henne också men hon hade bara smakat en tugga och sedan konstaterat att hon inte gillade gröten. Så vi går vidare och provar något annat.
Frågan är vad jag ska hitta på med resten av chiafröna...

Recept ur Allt om mat nr 2, 2016.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar