Sidor

onsdag, januari 06, 2016

Hotellfrukost

Min sista tallrik frukost i morse.
Nu sitter jag här och har just ätit middag, jag åt en stor frukost så det blev ingen lunch för mig. Hotellfrukost är lyxigt och på Clarion sense hade de verkligen allt och det var fräscht. Croissanten var god. Frukten var god, kexen, apelsinjuicen och kaffet får extra plus för att det fanns varm mjölk.
Jag är så otroligt nöjd med min hotellvistelse. Så nu hoppas jag att maken får bo mycket på Clarionhotell och samla nya poäng så att jag får bo på finhotell igen. (När vi kan utnyttja bonusnätterna han tjänar in känns det som att jag också får ut något av att han blir tvungen att sova en natt på hotell när han åker på jobbet.)
Frukostbuffé.
 Jag hade tänkt delta i "100 dagar utan onödigt socker" men än så länge har jag bara gjort 1/100. Jag började 1 januari men sen var jag bortrest med lillan och tänkte att vi skulle njuta lite extra så sockerfritt blev det inte. Men imorgon ska jag fortsätta.
Inga kakor.
Inget godis.
Ingen läsk.
De uppenbara onödiga sockerintagen. Det är länge sedan jag bytte till knäckebröd istället för mjuka bröd till frukost. Jag känner mig mättare längre på knäckebrödet. Men i morse unnade jag mig årets andra croissant. Ny dag, nya möjligheter. Jag tänker inte låta dagar då jag fuskat räknas. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar