Sidor

lördag, januari 09, 2016

Filosoferingslördag

Inredningstidningar
Jag satt i uterummet framför brasan och filosoferade. Bläddrade i "Härligt hemma" en inredningstidning som man kan köpa med eller utan Aftonbladet. Rätt billig och trevlig. Kaffe och tankar om att jag borde skriva en lista på vad jag ska göra för att kunna prioritera och välja rätt grej.
Men sen kom jag fram till att jag måste börja med att på något sätt få taket i hallen färdigmålat.  (Synd bara att det är ett så trist arbete att göra det...)

Sen faller blicken ut i trädgården.
Den vinterklädda nakna trädgården och vårat uthus. Det ser förskräcklig ut. Riva och bygga ett större eller spika på panel som matchar huset eller skrapa klart och måla? Sedan tittar jag på grannens uthus. Baksidan av det där de (likt oss) förvarar mindre vackra saker som inte används så ofta. (Bakom våran står komposten och ett byggarbetsbord.) Jag tänker att jag kanske borde plantera något så jag inte ser baksidan av grannens uthus? En buske eller nått sånt.

Sedan slutade jag fundera och så tog vi en promenad och drack kaffe hemma hos pappa istället. Syftet var egentligen att lämna över deras julklappskalender på barnen, men den glömde jag hemma så det blev bara en social promenad istället.

-13 grader, mer än hälften så kallt som för nån dag sedan.
Härligt, nu är det "blida" och då går vi på promenad. Allt är relativt, de första minusgraderna känns kalla men sen när det varit kallt på riktigt är färre minusgrader "varmt":

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar