Sidor

måndag, januari 04, 2016

Tallrikar

Jag köpte tallrikar när maken opererade sig och jag hade tid över för att åka till Ikea. Men sex år senare räcker tallrikarna inte till två middagar fast vi är färre i hushållet. Någon måste ha gått i kras och jag känner att vi borde ha nya tallrikar.
Så jag kika runt lite och tänkte att jag vill ju egentligen ha Swedish grace, men att de är för dyra. Så jag bestämde mig för att jag ska nöja mig med färgrik från Ikea. Turkosa tallrikar som matchar mitt kök med turkosa detaljer.

Men så råkade jag nämna orden "turkosa tallrikar" till maken och hans reaktion var "neeeej, inte turkosa..." Vips kan jag inte köpa dem längre. Så nu måste jag börja samla swedish grace i alla fall. Jag har sett att de har funnit som premiegåva på vissa tidningar, så jag väntar bara på att någon mattidning ska ha det erbjudandet... :)

Men tills vidare har jag några udda loppistallrikar som vi kan fylla ut med, samt makens arvegodsporslin. Så oss går det ingen nöd på. Men man kan ju vilja ha nytt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar